Searching...
Thursday, November 13, 2014
4:39 AM 0

INI AKIBAT !!! REMAJA DIBELASAH LALU HUKUM BOGELLL KERANA CURI MOTOR ( 4 GAMBAR )


Seorang remaja lelaki telah berjaya ditahan penduduk kampung kerana cuba mencuri motorsikal. Berang dengan kegiatan terkutuk tersebut, penduduk kampung telah bertindak membelasah dan membuka seluar pencuri motorsikal.
Curi Motor, Remaja Di Belasah & Di Hukum Bukak Seluar

Bagaimanapun, kejadian membuka seluar mangsa ini tidak sepatutnya berlaku, walaupun mencuri itu jelas merupakan satu kesalahan. - Sekurang-kurangnya bagi la dia pakai spender kann....

Curi Motor, Remaja Di Belasah & Di Hukum Bukak Seluar

Tindakan ini bukan sahaja memalukan pesalah dan keluarga, malah menyebabkan masyarakat semakin berani menghukum dengan tangan mereka sendiri.

Curi Motor, Remaja Di Belasah & Di Hukum Bukak Seluar

Namun begitu, menerusi satu kenyataan di Fb, kami diberitahu yang budak ini merupakan pencuri motorsikal tegar di kawasan kampung tersebut.

Budak Ni Namanya Remy. Pencuri Motor Tegar.Tertangkap Dengan Perbuatan Jahatnya Apabila Gagal Mencuri Motor Di Perkarangan Masjid Pauh Lima Bachok Semasa Jemaah Sedang Menunaikan Solat Maghrib.Sebagai Pengajaran,Jangan Mencuri.Kesudahannya Diadili Sendiri Oleh Orang Kampong.


Kita faham emosi masyarakat yang berang dengan perbuatan suspek, apatah lagi seringkali berdepan dengan kecurian.....namun biar la pihak polis yang menguruskan mereka, bukannya kita yang bertindak melulu mengikut nafsu amarah kita sendiri...Wallahualam.



0 comments:

Post a Comment