Searching...
Monday, October 20, 2014
8:07 AM 0

GURU SANGGUP PAKAI BEGINI DEMI RANGSANG MURID DATANG KE SEKOLAH ... APA PANDANGAN ANDA IBUBAPA ???

Haruskah ini berlaku di negara kita??..kerana sikap malas datang ke sekolah sangat membimbangkan ibu bapa pada masa ini..Seharusnya perkara ini tidak perlu guru-guru untuk berpakaian seksi, tetapi perlu menggunakan psikologi untuk mendorong pelajar supaya lebih bersemangat datang ke sekolah.


Sebuah fenomena unik terjadi di dalam dunia pendidikan di China. di China justru diterapkan dasar yang memerlukan para guru tampil "menarik" saat mengajar, dengan kata lain tidak berpenampilan seadanya agar para pelajar tidak bosan dan merasa kaku di kelas kerana penampilan guru mereka yang terkesan kaku dan tidak mesra.

Namun dasar ini disalahmengerti oleh para guru wanita, khususnya guru wanita yang masih berusia muda sehingga Arahan tersebut terkesan sangat salah kaprah.

Ini pemandangan dalam kelas saat sang guru mengajar

Para guru ini memang tampil menarik dan rapi, namun fesyen yang mereka kenakanterlalu seksi dengan skirt mini dan kasut hak tinggi. Foto-foto mereka yang diambil diam-diam dan disebarkan oleh para pelajar mengundang perbincangan ramai di internet.







Tak dapat dielakkanhal ini membuat kerajaan China kembali turun tangan dalammemasarkan 'maksud dari arahan tersebutAda-ada saja.


0 comments:

Post a Comment